dinsdag 1 november 2011

Lizzy en al eigenschappen en avonturen

De fokkers van Lizzy vertelde ons dat iedere morgen als ze de kennel instapte Lizzy Rob als eerste ging begroeten. Hij fluite als hij naar de pups toe ging en Lizzy reageerde daar altijd direct op. En dat doet ze nu nog, mijn vader fluit op dezelfde manier en ze herkent het fluitje uit duizenden.Ze komt nog steeds gelijk begroeten als ik beneden komt, ik ben altijd de eerste. Om 06.30  loopt mijn wekker iedere dag af, maar om 06.15 hoor ik Lizzy van de bank af gaan naar de mat bij de voordeur en zo ligt ze dan te wachten tot ik naar beneden komt, en dan word ik overladen met pootjes en knuffels.



Lizzy is dol op spelen en vooral met tennis balletjes


En als je nog zo klein bent waarom zou je dan op een kleed of  mand gaan liggen slapen, als je ook nog onder de bank past.


Ze is ook een van de nieuwsgierigste honden die ik ken, ze kijkt hier wat iemand in de tuin of schuur aan het doen is. Ze is ook alerter dan welke hond die we gehad hebben dan ook, als er iets in huis is veranderd Lizzy ziet dat heb je nieuwe kleren aan Lizzy ziet dat. Maar zelfs als er bij buren in de tuin iets is veranderd van plantje tot een beeldje toe Lizzy ziet het altijd ze blijft dan stil staan en kijkt zo van he dit was er nog niet.


Lizzy is onze eerste hond die zoveel kapot gevreten / gesloopt  heeft. Ze heeft van ieder kleed die in de mand lag de rits kapot gebeten zodat ze erin kon kruipen, ze heeft mijn kaplaarzen en mijn slippers kapot gebeten, ze heeft de rits van mijn laarzen eraf gebeten, alle post, folders of kranten die in de brievenbus gegooid werden heeft ze in duizenden stukjes gescheurd. We hebben voor haar zelfs een nieuwe deur genomen zodat er niets meer door de brievenbus kon, en nu dus een brievenbus buiten aan de muur hebben hangen. O ja en niet te vergeten onze toen nog spiksplinternieuwe design  afstandbediening ook die moet eraan geloven.



We hadden de regel de honden mochten niet op de bank. Maar sinds de komst van Lizzy is er heel veel veranderd hier in huis. Want het baasje van Lizzy vind echt alles wat ze doet leuk en geweldig. Dus van Jan mocht ze af en toe wel op de bank, maar van af en toe kwam dat ze het gewoon altijd op de bank mag liggen en daar maakt ze ook gretig gebruik van.


Ook de tuin heeft het moeten ontgelden, ze kon in het park graven wat ze wilde maar de tuin was veel leuker.


De grootste passie van Lizzy is lekker rennen maar vooral zwemmen.En lekker in de modder of andere viezigheid rollen. Het kan niet vies genoeg. Want dan weet ze dat ze weer mag gaan zwemmen.
Ze vind het ook heerlijk om samen een flink stuk te wandelen, weer of geen weer. Soms zien we er samen als een paar verzopen katjes uit, maar wij vinden het heerlijk. En het opjagen van vogels, het achter de konijnen aan zitten zijn favoriete bezigheden van Lizzy. Ze ziet geen egeltje, geen veldmuis of kikkertje over het hoofd, wij noemen haar ook altijd sherlock hond. Het is een echte speurneus


Wij maken heel veel foto's dus ook van de honden als we dan thuis komen en we gaan op de computer kijken hoe ze zijn geworden komt Lizzy er altijd bij zitten. Ze vind het geweldig om foto's en filmpjes te kijken waar zij en Buddie op staan, dan kijkt ze ook altijd om naar Buddie van he kijk je loopt daar ook.



Wij vinden Lizzy de sociaalste hond die we gehad hebben, de ondeugendste maar ook de trouwste hond die we gehad hebben. Lizzy is dol op spelen met andere honden, en ze vind kinderen helemaal geweldig. Ze is altijd wel heel onderdanig als er andere honden aankomen, maar dat is maar schijn want zodra ze besnuffelt is dan gaat er een knop om bij Lizzy en dan gaat ze helemaal los met spelen. Ze heeft dan pret voor tien. Ze is echt mijn schaduw waar ik ga daar gaat of staat daar Lizzy ook. Ze gaat wel eens in het park als we naar huis gaan midden in de sloot staan dan kijkt ze me ondeugend aan van hier kan je me toch niet pakken, maar als ik dan naar huis toe loopt dan weet ze niet wat ze moet doen om mijn aandacht te krijgen en gaat ze voor mijn voeten lopen of zitten, of ik dan toch haar riem om wil doen en dan gaat ze heel volgzaam mee naar huis.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten