maandag 31 oktober 2011

De komst van Lizzy en wat er aan vooraf ging

Na lang overwegen en een jaar na het overlijden van Jordie, besluiten we toch weer om er een hondje bij te nemen. Willen we weer een Golden Retriever of stappen we over op een heel ander ras? Natuurlijk zonder twijfel wordt het weer een Golden Retriever. Als ik dat graag wilde, dan moeten we maar eens op zoek gaan naar een goede fokker die binnenkort een nestje heeft, en ons dan inschrijven voor een pup. Maar dat binnenkort ging wel heel snel.Na wat af gezocht te hebben op internet en heel wat fokkers op internet te hebben bezocht, viel mij de fokkers Amity Hills  op die op dat moment een nestje Golden Retriever pups had.Ik vertelde Jan er is een fokker hier in Zuid-Holland die een nestje heeft, Jan en Debbie gingen darten en ik bleef thuis was niet heel erg lekker dus ik zou wel even bellen. Zo gezegd zo gedaan, maar helaas er waren geen pups meer beschikbaar. Teleurgesteld ben ik verder gaan zoeken, maar om de een of andere reden bleven de foto's van de Amity Hills honden maar op mijn netvlies staan.En als een verwend kind had ik zoiets van daar wil graag een hondje vandaan. Later op de avond ging bij mij de telefoon, het was Joke de fokster van Amity Hills met de vraag of ik nog steeds interesse had in een pup. Ik voelde mij direct kip lekker en bevestigde dat ik dat nog steeds heel graag wilde. Want er was toch een pup beschikbaar om bepaalde redenen ging deze pup niet naar de mensen die voor haar ingeschreven stonden. Maar lekker boeiend wat voor mij belangrijk was, ik kreeg weer een nieuw schattig pupje. Deze pups waren al 6 weken oud dus konden op kort termijn het nestje verlaten. Maar voordat ik deze pup kreeg toegezegd wilde de fokker eerst met ons kennis maken voordat ze ons een van haar honden kinderen aan ons toevertrouwde. 2 dagen later stonden Debbie en ik op de stoep voor de kennismaking. En die klik tussen de fokker en ons die was er direct en de klik tussen de moeder van de pup en ons was ook gelijk helemaal goed. En dan alsof je je eigen pas geboren kindje voor het eerst ziet mag je kennis aan maken met het nestje pups.


Nou je begrijpt allemaal wel dat Debbie en ik helemaal verkocht waren, de pups mochten even mee naar de kamer voor nadere kennismaking.


Na een tijdje met de honden te hebben gespeeld en geknuffeld, hebben we met de fokker af gesproken dat meisje wit ons nieuwe pupje zou worden. Voor ons voor het eerst een teefje na eerder 2 reuen te hebben. Dus Buddie krijgt er een zusje bij.
Joke vroeg ons of we ook al een naam hadden voor onze pup. Natuurlijk hadden we daar al over nagedacht en het zou Lizzy worden, zonder dat we het wisten was dat ook een deel van haar stamboom naam, want die is: Dizzy Miss Lizzy of Amity Hills


Tussen kerst en oud en nieuw 2006 konden wij onze nieuwe gezinslid ophalen.
Ze was samen met haar broertje Casper de laatste die uit het nest ging. Na nog een flinke knuffel die ze van Joke kreeg konden we haar meenemen naar huis.



Thuis gekomen na een rustige rit, de kennismaking van Buddie en Lizzy. En die was geweldig Buddie was op slag helemaal verliefd op haar.(Later meer over Buddie en Lizzy samen)


Na haar duidelijke aanwezigheid van spelen en knuffelen ligt ze dan weer uitgeteld. Iedereen is dol op Lizzy buiten worden we overladen met complimenten. Door allerlei mensen zowel met als zonder hond, Kinderen kunnen niet voorbij lopen zonder eerst Lizzy te hebben geaaid. Lizzy heeft dan ook al snel door dat als ze gaat zitten of liggen als er iemand aan komt, dat ze haar dan niet voorbij kunnen lopen zonder haar te aaien. Een echte bijdehante tante.



Lizzy vind het fijn om heel veel geknuffeld te worden, ze is dan ook blij als iedereen thuis is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten