dinsdag 16 augustus 2011

Jordie en zijn vreemde maar leuke eigenschappen

Ieder ochtend als we wakker werden was het de vraag wat heeft Jordie deze nacht weer verplaatst of geruild. Hij wist je altijd te verrassen dan wilde je, je sokken pakken dan lagen je sokken niet meer op dezelfde plek als waar je ze had neer gelegd. Dan had hij ze geruild en lagen ze op de plek waar Jan zijn shag had neer gelegd. Maar waar was Jan zijn shag dan gebleven die zat dan in mijn boodschappentas of lag in een van onze schoenen. Mijn slippers deed hij ook met regelmaat in mijn tas, dan dacht ik dat ik mijn knip bij me had, maar niets was minder waar. En betalen met een slipper dat is ook zo raar.

Debbie met Jordie in het badje


Iedere ochtend ging hij nadat hij thuis gegeten had nog even verder ontbijten bij de buren. Onze Buren hebben 6 kinderen en je snapt natuurlijk wel dat na het ontbijt er de nodige kruimels op de grond liggen. Maar met Jordie in de buurt is dat geen probleem hij fuctioneert graag als stofzuiger. Zodra hij hoorde dat de buurvrouw aan het afruimen was liep hij tussen de heg door om te helpen opruimen. De kinderen vonden het geweldig en ik verdenk ze er dan ook van dat er soms met wat opzet meer op de grond lag dan nodig was.


Jolanda (buurmeisje) samen met Jordie


Als Jordie in de tuin lag en zijn ondeugende bui kreeg sprong hij over het hekje en ging hij zelf een rondje lopen om het huis. En soms kwamen er dan mensen aan de deur bellen met de vraag of het onze hond was die daar op stoep lag, want hij lag daar helemaal alleen. En ze wisten dan niet waar hij hoorde.




Ook kwamen er mensen van verderop een keer vragen weten jullie misschien van wie deze hond is, ik ben brood klaar aan het maken en er staat ineens een hond voor de achterdeur zijn bek af te likken. Dan moest ik zeggen uhhhhh dat is onze hond als hij maar een verpakking van brood of iets dergelijks hoorde kraken dan is hij er als de kippen bij.




Hij was een echte buurthond iedereen wist waar hij thuis hoorde. En met kinderen was hij zo lief die mochten ook gewoon op hem klimmen om op de bank te gaan.of als kinderen aan het fietsen waren en over zijn staart heen reden dan keek hij alleen maar even om, en dat zou hij van welke volwassen persoon dan ook nooit goed vinden.


Debbie samen Jordie ff een tukkie doen

Als Debbie thuis was en op de grond ging zitten of liggen ging hij bij haar liggen en lag dan zijn poot over haar heen. Zo van ik bescherm je wel hoor. En dat deed hij ook.


Jordie heeft hier eerst lekker door het zand liggen rollen.

Zo zat hij ook iedere woensdag middag om 12 uur recht voor de klok totdat om 12.15 uur Debbie uitschool kwam. Geen enkele dag deed hij dat alleen op Woensdag. Terwijl ze iedere dag gewoon tussen de middag thuis kwam om te eten. Het was net alsof hij wist dat ze op woensdag niet terug hoefde naar school.

Jordie komt een pakje brengen bij iemand


En bij sommige mensen die je tegen kwam of die bij ons op visite kwamen, was Jordie zo verschrikkelijk blij om die mensen te zien dat hij uit enthousiasme over degene zijn schoenen heen plaste.

(O)ma samen met jordie

Hij vond het de eerste 5 jaar heerlijk om met de bus of auto mee te gaan, en zodoende kon hij ook overal mee naar toe. Maar ook een stuk lopen vond hij geweldig zeker als we langs de paarden gingen, dan wilde hij er zo dicht mogelijk naar toe om kusjes te geven.

honden touw wordt rasta pruik


Zo haalde hij ook altijd de post,folders en kranten, pakjes alles wat je maar kon bedenken en hij kwam het dan netjes bij iemand brengen bij iemand die in de kamer zat. En hij verscheurde er niet een van.

Jordie in EK stemming


Zo ging hij ook wel eens mee met boodschappen doen en dan wilde hij altijd mijn knip dragen, en een ander hoefde echt niet te proberen om het af te pakken.

1 opmerking: