woensdag 24 augustus 2011

De komst van Buddie en wat er aan vooraf ging

De grote vraag als je al 9 jaar een hond hebt, wat nou als hij er ooit niet meer is?
Beginnen we er dan opnieuw aan, moeten we dat wel doen, ben je er niet helemaal klaar mee.Al deze dingen werden ons steeds weer gevraagd, en wij hadden het er ook steeds vaker over. Jordie werd toch wel wat ouder kreeg wat kleine gebreken (wordt nog besproken in een stukje over de gezondheid). we hadden het er over als we weer aan een hond beginnen dan nu dat Jordie nog redelijk goed is en niet straks als hij er niet meer is. We wilde hem niet vervangen zoals je een paar schoenen vervangt die versleten zijn. Dus hebben we met elkaar besloten om er 1 bij te nemen. Wel was de afspraak dat ik (Marga) dan er het meest voor zou opdraaien. Ik was de hele dag thuis en vond het dan ook geen probleem. Wij alle kranten afgezocht en verschillende telefoontjes gepleegd en uiteindelijk vonden we hier in de buurt een fokker en die had een nestje met Golden retriever pups,

Buddie bij Debbie opschoot heel toevallig zijn ze allebei op 30 augustus jarig


Er was nog 1 pup beschikbaar en we mochten komen kijken. Zo gezegd zo gedaan, het was hier in Spijkenisse dus lekker dicht bij. Onze indruk was wel dat het wat vreemde mensen waren maar ach ik kom voor de pup en niet voor de mensen dachten we. samen met de vrouw des huizes gingen we naar de schuur want daar zat het nestje.

Buddie met een broertje en twee zusjes

Ja we waren natuurlijk direct verkocht, Buddie was een heel leuk hondje en was lekker met zijn broertjes en zusjes aan het spelen en kwam toch ook wel heel nieuwsgierig kijken wat er allemaal aan de hand was en wie er kwamen kijken. Zodra hij gechipt was mochten we hem komen halen. Ook hebben we zijn moeder nog even gezien die liep rond in de tuin. Zijn vader hebben we alleen op foto gezien daar konden ze ook niet veel over vertellen alleen dat hij uit Polen kwam.

Moeder van Buddie

30 oktober om ongeveer 18.00 uur gaat de telefoon dat was de Fokker Dhr. Maas  hij vertelde dat opdat moment Buddie werd gechipt of hem om 20.00 uur konden komen ophalen, en of niet wilde vergeten om geld mee te nemen. Jan was die avond niet thuis die was naar een concert van Deep Purple, dus ik een nichtje bellen en gevraagd of zij met Debbie en mij mee wilde om Buddie op te halen. En natuurlijk wie wil niet mee om een pup op te halen. Wij daar precies om 20.00 uur voor de deur, en direct aan de deur werd gevraagd of ik het geld voor de hond bij me had, want anders had het geen zin om verder te gaan. Mijn eerste gedachten was zeker een keer een slechte ervaring gehad. Maar binnen gekomen moest ik eerst het geld geven en daarna kreeg ik een pup in mijn handen geduwd, met de melding hier heb je de hond en zijn papieren zo is het wel in orde. Ik vroeg ook nog aan deze man of hij het leuk vond om af en toe nog eens een foto of iets anders opgestuurd te krijgen, en ik kreeg de melding je denkt toch niet dat ik daar op zit te wachten. Au dat kwam even aan een fokker vind het toch leuk om te weten dat zijn hondjes allemaal goed terecht komen, maar niet dus. Hij wist ook niet bij wie de overige pups terecht waren gekomen dat interesseerde hem totaal niet.

Buddie in de werpkist / schuur


Mijn gevoel vertelde mij dat mijn eerste indruk toch wel goed was, en dat het vreemde mensen waren. Dan kwam volgens zeggen Jordie bij een broodfokker vandaan, maar die had wel interesse in de honden en die vond wel belangrijk dat zijn honden goed terecht kwam. Die gaf ook niet zomaar aan iedereen een pup mee dat hebben we zelf gezien. Maar deze fokker was ook nog iets bij de plaatselijk kynologenvereniging, en het enige wat hij belangrijk vond was het geld. Maar wij waren blij dat wij Buddie een goed thuis konden geven met een lief speelmaatje.

Buddie ligt onderop
Laat in de avond toen Jan thuis kwam geloofde hij dan ook niet dat wij Buddie al gehaald hadden, vroeg ons dan ook konden jullie niet wachten tot morgen ofzo. Maar nee dat kon dus niet wij konden wel wachten maar de Fokker niet. Buddie is niet altijd de makkelijkste hond geweest maar hij is altijd lief en betrouwbaar.

1 opmerking:

  1. hey Mar
    Heel erg leuk geschreven precies zoals jij erover denk wel vreemde mensen
    groetjes rinus en yvon

    BeantwoordenVerwijderen